25. 1. 2012.


 

Škola u prirodi

Četverodnevni trening za učitelje

 

Naši učitelji Branka Lazor, Ivana Dokuš Komarica, Nataša Marković,  Josipa Rabadžija, Renata Krulić, Marija Jendrek, Tihomir Pleša i Lucija Martinčić u Pečuhu su učili kako organizirati i voditi školu u prirodi na Kalniku

 

 
Učitelji su u školi u prirodi prošli sve aktivnosti koje prolaze i učenici


U sklopu prekograničnog projekta Mađarska-Hrvatska održao se četverodnevni trening za nastavnike za rad u Školi u prirodi. Trening se održao od 13. do 16. listopada u Pečuhu u Mađarskoj. Cilj je osnovati prvu takvu školu u Hrvatskoj, bila bi to Škola u prirodi po uzoru na mađarske standarde, a planira se otvoriti u Kalniku . Nositelji projekta su TZ općine Kalnik i „Zelena misao“ iz Mađarske sa sjedištem u Pečuhu.. Na edukaciji su bili učitelji iz OŠ Ljudevita Modeca, OŠ Kalnik i OŠ „Vladimir Nazor“. Učitelji naše škole koji su bili na edukaciji: Branka Lazor- pedagog škole, Ivana Dokuš Komarica, Nataša Marković,  Josipa Rabadžija, Renata Krulić, Marija Jendrek, Tihomir Pleša i Lucija Martinčić.

U Pečuh smo stigli 13.10.2011. Upoznali smo se s voditeljima i poslijepodne krenuo je naš obilazak grada. Najprije smo otišli u posjet Etnografskom muzeju gdje smo istraživali povijest Pečuha i mađarskog dijela Baranje uz pomoć narodnih nošnji i uporabnih predmeta, kao i namještaja, posuđa, alata i drugih predmeta koji su tamo izloženi. Nakon toga posjetili smo Prirodoslovni muzej gdje smo gledali izložbu „Koliko ptica, toliko jaja“. Tada je uslijedio praktični dio našeg razgledavanja: šetnja kroz gradsku povijest. Podijeljeni smo u skupine i dobili smo zadatak da upoznamo povijesne i kulturne znamenitosti Pečuha. Svi smo zadatke uspješno obavili, zabavili smo se, a usto smo i puno naučili o starom dijelu Pečuha. Tako je završio prvi dan naše edukacije.

Prijepodne drugog dana proveli smo u jednoj od škola specijaliziranih za izvođenje škole u prirodi u koju učenici dolaze jedanput godišnje na jedan dan, a nastava je osmišljena ovako: prvo u učionici provedu teoretski dio zadataka, ponove i usvoje nova znanja koja će kasnije upotrijebiti u drugom, terenskom dijelu nastave. Pokraj škole nalazi se poučna staza kraj šume i kroz šumu na kojoj učenici izvršavaju praktične zadatke. Učenici su promatrali prirodu, imali su različite zadatke i igre, svaka aktivnost u šumi bila je vođena - trebalo je uključiti sva osjetila. Po završetku terenskog dijela nastave, sve se ponovilo, učenici su za rad dobili drvene „novčiće“.

Poslijepodne smo otišli u školu u koju učenici dolaze na više dana, za razliku od škole koju smo posjetili prijepodne.  I u ovu školu učenici dolaze jednom u tijeku školovanje sa svojim razredom. U toj u potpunosti ekološkoj školi smještenoj uz rub šume, u kojoj se sve reciklira, mi smo bili učenici i isprobali smo sve stvari koje učenici rade:  održavanje čistoće prostorij, razvrstavanje smeća, štednje vode i energije, pravljenje komposta od ostataka hrane, grijanje na drva. Radili smo i živjeli u  zajednici, razvijali svjesnost o ekologiji. Svaki dan su bila teoretska predavanja, pa praktični rad u šumi, predavanje šumara, igre u prirodi, i u svemu smo uživali. Tako smo proveli četiri dana učeći, proučavajući prirodu, zabavljajući se.

Edukacija je bila dobro pripremljena i organizirana. Svi sudionici su aktivno sudjelovali, svaka aktivnost je bila motivirajuća. Naučili smo da se neke aktivnosti mogu provoditi u svakoj školi kroz terensku nastavu, izvanučioničku nastavu.
 

 

Edukaciju su prošli učitelji OŠ Ljudevita Modeca, OŠ

 

Napisala: Lucija Martinačić, uč. razredne nastave
Fotografije: Ivana Dokuš, uč. geografije