Top

Prva škola u prirodi po uzoru na mađarske škole

U Kalniku se od 18. do 22. lipnja održala prva škola u prirodi u kojoj su sudjelovali učenici i učitelji naše škole i OŠ „Vladimir Nazor”

U prvoj školi u prirodi na Kalniku sudjelovali su naši četvrtaši

U prvoj školi u prirodi na Kalniku sudjelovali su naši četvrtaši

Podijeli:[really_simple_share]


Više iz rubrike:[super-post query=”taxonomy” taxonomy=”9″ items=”5″]

U školi u prirodi sudjelovali su učenici 4. a razreda s učiteljicom Lucijom Martinčić i učenici 3. i 4. razreda OŠ „Vladimir Nazor” s učiteljicom Marinom Žuti.
– U sklopu prekograničnog projekta Mađarske i Hrvatske osnovana je prva Škola u prirodi po uzoru na mađarske standarde. Učitelji naše škole, OŠ „Vladimir Nazor” i OŠ Kalnik prošli su četverodnevni trening u Mađarskoj i trodnevni trening u Kalniku. Upoznali su se s načinom rada Škole u prirodi i mogućnosti uspostave takve škole u Kalniku – objasnila je nastajanje takve škole na Kalniku učiteljica Lucija.
Učenici su bili smješteni u četiri spavaonice u zgradi Općine Kalnik, a na raspolaganju su im bile dvije kupaonice. Hranili su se i učili u prostorima Osnovne škole Kalnik.

Učenici su se hranili i učili u prostorima Osnovne škole Kalnik

Učenici su se hranili i učili u prostorima Osnovne škole Kalnik

Svaki su dan bile organizirane razne zanimljive aktivnosti.
– Jedan dan pješačili do Vratna, šumovitog područja gdje se nalazi i lijepo uređena šumarska kuća ispred koje je livada kao stvorena za trčanje i igranje nogometa. Tamo smo se zabavili i prezentirali svoja mala istraživanja. Ostale dane igrali smo i druge zanimljive igre kao što su prepoznavanje mirisa i staništa te traženje blaga. Nađeno blago pošteno smo podijelili. Bili smo i glumci pa smo glumili u igri Kazalište bez riječi; jedni glume bez riječi, a ostali moraju pogoditi koja je to priča – objasnio je Marko Zagorec.
– Plan i program rada osmislili smo mi učitelji koji smo bili na edukacijama. Podijelili smo se po danima i aktivnostima pa nikome nije bilo prenaporno – rekla je učiteljica Lucija.

Osim učenja bilo je tu i mnoštvo zanimljivih igara i drugih aktivnosti

Osim učenja bilo je tu i mnoštvo zanimljivih igara i drugih aktivnosti

– Surađivali smo i s lokalnim stanovništvom. Bili smo u posjetu jednoj farmi u Kamešnici gdje su djeca vidjela moderan uzgoj muznih krava. Upoznali su se s privredom ovog kraja, a to je stočarstvo i proizvodnja hrane – objasnila je učiteljica Lucija.

Na farmi muznih krava

Na farmi muznih krava

U lugarnici Vratno lugar je polaznicima škole održao predavanje o važnosti šuma te su djeca imala aktivnost izrade svog rezervata prirode. Putem do lugarnice prikupljali su biljke te proučavali život u potoku i uz potok.
Pozvan je voditelj folklora koji je održao radionicu narodnih plesova i upoznao je djecu s kulturnom baštinom: narodnom nošnjom, starim alatima i zanatima te općenito životom na selu početkom prošlog stoljeća.

Zaplesali narodne plesove uz zvuke tamburice

Zaplesali narodne plesove uz zvuke tamburice

– Jedan smo dan imali i predavanje o Kalniku. Nakon toga sudjelovali smo u zanimljivoj radionici u kojoj smo izrađivali strip o kalničkim šljivarima, Kalničanima s titulom plemenitaša. Oni su prema legendi spasili kralja Belu IV. koji se, bježeći pred Tatarima, sakrio na Kalniku. Tamo su ga seljaci spasili od gladi, a legenda kaže da su ga prehranili šljivama. U toj smo radionici i glumili, a omiljeni lik bio nam je upravo kralj Bela IV. – ispričao je Marko.
Učenici su upoznali život u prirodi i u skladu s prirodom, družili su se, upoznavali na večernjim aktivnostima s ostalom djecom, stekli nove prijatelje i uživali u provedenim danima u Kalniku.

Uživanje u igri i druženju

Uživanje u igri i druženju

Tekst: Ema Golubić, 5. a
Fotografije: Marina Žuti, učiteljica OŠ „Vladimir Nazor”


Komentari