Top
Bolji svijetŠkolska godina 2013./2014.

2. OTVORENA VRATA ZAGREBAČKE GLAGOLJAŠKE RIZNICE
Ljepota i bogatstvo glagoljičnih spomenika

Ljepota i bogatstvo glagoljičnih spomenika

Glagoljaška skupina naše škole zaista zna iskoristiti dobru priliku pa su se i ove godine rado odazvali pozivu na 2. Otvorena vrata zagrebačke glagoljaške riznice

glagoljica_1

Spoj sadašnjosti i prošlosti – snimanje Misala po zakonu rimskoga dvora

U projektu, koji već drugu godinu zaredom organizira Društvo prijatelja glagoljice, Udruga „Glagoljaška mladež” i Glagoljaško središte „Frankopan” OŠ Frana Krste Frankopana koje vodi profesorica Biserka Draganić, sudjelovalo je desetak glagoljaša naše škole s profesoricama Martinom Valec Rebić i Danijelom Zagorec. Oni su se 12., 25. i 26. travnja bolje upoznali sa starohrvatskim pismom i glagoljičnim spomenicima koje čuvaju zagrebačke ustanove, a sudjelovali su i u kreativnim radionicama.Tečaj kurzivne glagoljice

Naši su glagoljaši u subotu 12. travnja sudjelovali na tečaju kurzivne glagoljice koji je vodila dr. sc. Grozdana Franov Živković iz Zavoda za povijesne znanosti HAZU-a Zadar. Uz pomoć tablice kurzivne glagoljice pokušavali su odgonetnuti originalne povijesne zapise na kurzivnoj glagoljici iz 17. i 18. stoljeća. Dvije učenice naše škole – Martu Katavić i Doru Rebić – voditeljica Živković posebno je pohvalila za brz i točan prijevod.

glagoljica_2

Nije lako odgonetnuti stare rukopise

Na terenu

U petak 25. travnja učenici iz osam škola sudjelovali su na svečanom otvorenju projekta u crkvi sv. Franje Ksaverskog te prisustvovali glagoljaškoj misi na hrvatskom crkvenoslavenskome jeziku.

Nakon mise dr. sc. Jelena Vignjević održala je kratko predavanje o Zagrebu kao riznici glagoljaške baštine, koje je male glagoljaše pripremilo za terensku nastavu po skupinama. Prva skupina posjetila je knjižnicu franjevaca trećoredaca glagoljaša na Ksaveru, druga je vidjela zbirku starih i rijetkih knjiga knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, treća je skupina posjetila zbirku kamenih spomenika u Hrvatskom povijesnom muzeju, dok je četvrta proučavala zbirku Glagolitica u Hrvatskom državnom arhivu. Nakon posjeta spomenutim ustanovama skupine su se spojile u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti gdje su učenici vidjeli Bašansku ploču, a zatim su krenuli u turistički obilazak Zagreba. Nakon svega što su imali priliku vidjeti i naučiti, učenici su u palači Matice hrvatske na okruglome stolu podijelili svoje spoznaje i dojmove s ostalima.

glagoljica_3

Lucija predstavlja rad svoje skupine

Izrada zagrebačkog glagoljičnog suvenira

Nakon dobro prospavane noći zbog prethodnog napornog i poučnog dana, učenici su u subotu 26. travnja sudjelovali u maštovitim radionicama izrade zagrebačkog glagoljičnog suvenira. Mogli su birati između različitih radionica: freskoslikarstva (voditelj Hari Vidović), glagoljice u slami (voditeljica Ana Žnidar), oslikavanja tekstila (voditelji studenti Tehnološkog fakulteta), filcanja vune (voditeljica Mira Kliček), izrade torbica (voditeljica Tanja Skiba) ili quilling tehnike (voditeljica Halyna Kubinska).

Našim se glagoljašicama svidjela radionica oslikavanja tkanine

Našim se glagoljašicama svidjela radionica oslikavanja tkanine

Nakon što su učenici izradili svoje radove slijedila je izložba na kojoj su učenici i posjetitelji glasali za rad koji smatraju najboljim zagrebačkim glagoljičnim suvenirom.

Na samome kraju učenici su pogledali zabavno-edukativnu predstavu Gloria Hospitalis u izvedbi Reda Čuvara grada Zagreba poslije koje je slijedilo proglašenje glagoljičnog suvenira te zatvaranje 2. Otvorenih vrata zagrebačke glagoljaške riznice.

Predstava Reda Čuvara grada Zagreba dočarala je srednji vijek

Predstava Reda Čuvara grada Zagreba dočarala je srednji vijek

Puna srca

Koliko ljepote i bogatstva su u ta tri dana naši glagoljaši vidjeli i doživjeli svjedoče njihovi dojmovi koje su zapisali po povratku kući.

– Ovo je za mene bilo divno iskustvo. Na terenskoj smo nastavi puno naučili i svidjelo mi se na okruglom stolu kada smo podijelili s drugima svoje dojmove i ispričali ponešto o ustanovi koju smo mi posjetili jer smo bili podijeljeni u skupine i nismo svi imali mogućnost posjetili iste ustanove, a radionice su bile jako maštovite. Ovo bih iskustvo svakako voljela ponoviti i sljedeće godine! – smatra glagoljašica Ema Golubić.

– Ovo će mi iskustvo ostati u sjećanju jer smo obogatili svoj život tolikim novim spoznajama i upoznavali našu povijest i kulturu. Pamtit ću ovaj projekt zbog divnih ljudi u čijem smo društvu bili i zbog maštovitih radionica koje su nam dale ideje za budući rad. Voljela bih ponovno sudjelovati na ovakvom projektu u kojemu nam se otvaraju vrata jedinstvenih prilika za učenje i stvaranje – rekla je glagoljašica Dora Rebić.

Tekst: Lucija Picig, 6. a
Fotografije: Ema Golubić, 6. a, Martina Valec Rebić

Komentari