NOĆ KNJIGE 2024.
Potaknuti književnim tekstovima pisali, crtali, natjecali se...

napisao Izvor Osmodec Urednik

Potaknuti književnim tekstovima pisali, crtali, natjecali se…

Učenici naše škole i ove su godine na razne načine obilježili Noć knjige. Sa svojim su učiteljicama sudjelovali na književnim susretima i provodili kreativne radionice

Druženje s Jadrankom Tihi-Stepanić

U Gradskoj su knjižnici „Franjo Marković” učenici 7. b i 8. b razreda prisustvovali književnom susretu s višestruko nagrađivanom književnicom Jadrankom Tihi-Stepanić. Predstavila je svoju knjigu, prvu pravu hrvatsku distopiju za mlade, roman „Dan kada sam ubrala cvijet”. Tim romanom odstupa od društvenokritičkih tema koje je do sada obrađivala u svojim romanima za mlade, od kojih su neki uvršteni u lektiru osnovne škole.

Književnica je govorila o svojim počecima pisanja, o knjigama koje je ona čitala kao mala i napomenula je učenicima da moraju biti sretni jer imaju velik izbor knjiga za mlade s različitim zanimljivim temama. Književnica je učiteljica hrvatskoga jezika u osnovnoj školi u Velikoj Gorici pa im je prepričala dogodovštine iz svog dugogodišnjeg učiteljskog staža.

Njezini romani osvojili su brojne nagrade u Hrvatskoj i u svijetu. Njezin prvi roman „Imaš fejs?” dobio je Nagradu „Mato Lovrak” za najbolji roman za mlade objavljen u 2011., a istoimena radijska igra nagrađena je posebnom nagradom na 9. međunarodnom festivalu radioigara za djecu i mlade Prix Ex Aequo u Bratislavi, koju dodjeljuje Međunarodna unija za dječju knjigu IBBY. Za roman „Moja neprijateljica Ana” 2016. je dobila Nagradu „Anto Gardaš”, a sljedeće godine po romanu je na HR-u snimljena istoimena radioigra. Roman „Dom iza žice” objavila je 2017., a 2018. predstavljao je RH na međunarodnom natjecanju „Mali princ”. Roman „Ljeto na jezeru Čiču” izišao je 2018. i za njega je autorica dobila nagrade „Grigor Vitez” za najbolji roman za mlade u 2018. i „Mato Lovrak” za najbolji roman za mlade u 2018. te međunarodnu nagradu „Mali princ”. Taj roman uvrstio ju je na Časnu listu IBBY-ja za 2020. godinu i ušao je u uži izbor od šest najboljih romana s te liste.

Promišljanje o prijateljstvu

Učenici 1. c razreda su sa svojom učiteljicom Sandrom Maurović obilježili Noć knjige čitanjem priče „Riba dugih boja”. Učenici su najprije izradili i prezentirali svoje umne mape o prijateljstvu. Zatim su čitali priču „Riba duginih boja” Marcusa Pfistera. Promišljajući o slikovnici, učenici su izradili štapne lutke te su dramatizirali pročitanu slikovnicu o prijateljstvu, koje je jako važno u teškim trenucima.

Uranjanje u bajkoviti svijet

Učenici 3. b razreda sa svojom su učiteljicom Brankicom Salopek čitali ulomke iz knjige „Gospodar prstenova” J. R. R. Tolkiena. Gledali su inserte iz istoimenog filma. Nakon iznesenih dojmova o knjizi i njezinu magičnom svijetu likova i događaja, posvetili su se ilustriranju.

Osmaši proučavali II. svjetski rat

Učenici 8. d i 8. e razreda sa učiteljicom Martinom Iveković čitali su djela koja su usko povezana s drugim svjetskim ratom – „Dnevnik Ane Frank” i „Sadako hoće živjeti”.

Učenici 8. d su čitajući Annine dnevničke zapise na primjerima ponovili naučeno o holokaustu, uvidjeli obilježja romana dnevnika (autobigrafske proze), komentirali razlike puberteta, ljubavi i odrastanja nekad i danas (nekad su djeci jedini izvor informacija, za razliku od danas, bile knjige). Učenici su komentirali koliko su zahvalni što ne žive dok traje rat ili progon u njihovoj zemlji te što žive u vrijeme u kojem postoji velika dostupnost informacija, ali uočili i optimizam koji je vodio djevojčicu u pisanju, pogotovo dok je saznala da iskrcavanje Saveznika u Normandiji.

Učenici 8. razreda pročitali su knjigu „Sadako hoće živjeti” te su izraditi plakat koji su usmeno u parovima prezentirali. Učenici su proširili svoje znanje o militarizmu, projektu Manhattan te običajima i kulturi Japana. Predstavljajući obitelj Sadako Sasaki, uočili su kolika je oskudica vladala te kako je bacanje atomske bombe odmah, ali i godinama kasnije utjecalo na živote ljudi.

Prezentiranjem pročitanog uz kreativne plakate, učenici oba razreda su istaknuli kako su ovo zaista knjige koje su mijenjale svijet te kako povijest učimo i iz razloga što se neki događaji nikako ne smiju ponoviti.

O 150. obljetnici Ivane Brlić-Mažuranić

Učenici 6. e razreda i knjižničarka Romana Erhatić istraživali su život književnice Ivane Brlić-Mažuranić, pogledali su kratki dokumentarni film o njoj, a zatim odigrali kviz znanja o književnicima. Nakon proglašenja pobjednika kviza znanja čitali su priču „Sunce djever i Neva Nevičica”, pogledali animirani film, a zatim po grupama dramatizirali priču.

Druženje s Marulom

Učenici dodatne nastave hrvatskoga jezika 7. i 8. razreda pod vodstvom učiteljica Martine Valec-Rebić i Danijele Zagorec proučavali su život i stvaralaštvo Marka Marulića. Obradili su strip „Judita” (Z. Perković Dodig, A. Tafra i M. Zalara) te ga usporedili s dijelom Marulićeva epa i s tekstom o Juditi iz Biblije. Svaka je polaznica napisala činkvinu (pjesmu od pet stihova) posvećenu Juditi.

Tekst: Magdalena Božić, 8. r.
Fotografije: Romana Erhatić, prof.; Martina Iveković, prof.; MVR

Povezani članci