NOĆ KNJIGE 2023.
Knjiga kao poticaj za promišljanje o prošlosti i budućnosti

napisao Izvor Osmodec Urednik

Knjiga kao poticaj za promišljanje o prošlosti i budućnosti 

I ove godine u našoj školi održana je Noć knjige. Učenici su sa svojim učiteljima i učiteljicama od 21. do 23. travnja proveli više zanimljivih aktivnosti

Sedmaši su pisali pisma liku iz pripovijetke Duga 

Prigorci čitaju Zagorku

Učiteljice Danijela Zagorec i Martina Valec-Rebić svoje su učenike 7. i 8. razreda s dodatne nastave hrvatskoga jezika potaknule na suradničko istraživanje života i djela jedne od najpoznatijih hrvatskih književnica i novinarki, Marije Jurić Zagorke. U različitim izvorima pronalazili su biografske podatke o književnici te čitali i komentirali ulomke iz njezinih romana i novinskih tekstova. Rezultat rada predstavili su plakatom.

Šimunovićeva Duga

Učiteljica Martina Iveković sa svojim je sedmašima čitala pripovijetku Duga Dinka Šimunovića. Nakon čitanja pripovijetke odlučili su se za pisanje vijesti i pisma. Nakon što su upoznali obilježja vijesti i pisma (kako ih napisati, koje dijelove moraju sadržavati), učenici su birali koji će oblik pisati. Zadatak je bio napisati vijest na temu odabranog događaja uz djela uz obavezno praćenje strukture vijesti ili napisati pismo odabranom liku iz pripovijetke pazeći da svi dijelovi pisma budu obuhvaćeni te na pravopisnu i gramatičku točnost. Učenici su sami odabrali likove kojima su napisali pismo, no najviše se njih odlučilo za Srnu i Savu koje predstavljaju tragične junakinje i tužne životne priče u prošlosti Cetinske krajine. Neki su pak odlučili poslati pismo opomene Marku i obitelji Serdar zbog postupaka prema glavnim junakinjama koje tijekom čitanja nisu odobravali.

Pisma su čitali svi učenici, a zatim naslovili omotnice i sami odabrali poštansku marku. Usput su naučili i što je filatelija te im je učiteljica ispričala kada su se pojavile i kako su izgledale prve poštanske marke u Hrvatskoj.

Robotko

Učiteljica Martina Iveković te knjižničarka Romana Erhatić s 5. e razredom obrađivale su temu umjetne inteligencije. Učenici su istraživali u enciklopedijama o umjetnoj inteligenciji te raspravljali o tome može li umjetna inteligencija zamijeniti čovjeka. Kako će utjecati na knjigu i čitanje te može li stroj biti uspješan pisac? Nakon uvodnog dijela učenici su čitati ulomke iz romana Mrvice iz dnevnog boravka Sanje Pilić koje se odnose na dječaka Janka i Robotka kojeg dječak izrađuje. Nakon analize pročitanih ulomaka učenici su u skupinama napisati kakvog bi oni Robotka izradili te kako bi im robot mogao pomoći u svakodnevnom životu. Predstavnici svake skupine prezentirali su svoj rad.

Izum profesora Leopolda

Učenici 4. c razreda sa svojom su učiteljicom Sandrom Maurović čitali knjigu Ante Gardaša Izum profesora Leopolda. Na radionici su olujom ideja u skupinama napisali kako bi nam umjetna inteligencija mogla pomoći u današnjem svijetu i gdje bi sve mogla biti zastupljena. Slijedila je prezentacija radova.

Svaki je učenik (četiri skupine po pet učenika) dobio jedan kvadrat i u zajedničkom dogovoru nacrtao jedan događaj iz knjige u obliku stripa. Svoje završene radove zalijepili su na predviđena mjesta i dobili zajednički strip (pravilan slijed događaja knjige).

Tekst: Klara Mihalić, 6. r.
Fotografije: MVR; Romana Erhatić, prof.; Martina Iveković, prof.

Povezani članci