Top

Dozvolili knjigama da ih liječe

Jedanaest aktivnosti i radionica održano je ove godine u našoj školi povodom Noći knjige na temu Ljekovita moć knjige

I ove se godine naša škola uključila u obilježavanje manifestacije Noć knjige. Noć knjige obilježena je ove godine u Hrvatskoj jubilarni deseti put, a održava se u sklopu Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23. travnja) i Dana hrvatske knjige (22. travnja). Svake godine teme su aktualne i zanimljive, a ovogodišnja tema je Ljekovita moć knjige pa su učenici razmišljali o tome može li literatura biti lijek i mogu li se u njoj naći odgovori na pitanja koja nas muče. Učiteljice su o toj temi s učenicima osmislile i provele niz aktivnosti.

Učenici 1. a razreda su donijeli u školu knjige iz svoje vlastite kućne biblioteke te su sa svojom učiteljicom Lucijom Martinčić čitali ulomke i ilustrirali ih. Bili su oduševljeni te se osjećali ponosno jer su predstavili nešto svoje.

Učiteljica Suzana Balić je sa svojim 1. b razrednom čitala igrokaz Željke Horvat-Vukelja Reumatični kišobran, nakon što su učenici pročitali igrokaz i ilustrirali likove, pročitani igrokaz su i odglumili.

Učiteljica Sandra Maurović sa 2. c razredom provela je nekoliko aktivnosti. Najprije su učenici izvodili „jogu smijeha”, a zatim su čitali  humoristični strip Čipko i djed Filip  te izrađivali vlastite humoristične stripove. Na izvannastavnim aktivnostima pročitali su i knjigu Zmija u školi autora Davida Walliamsa, koja je djecu nasmijala, a zatim su imali zadatak ilustrirati njima najsmješniji događaj iz knjige.

Učenici 3. a razreda su s učiteljicom Anđelkom Balić proučavali enciklopedije o ljudskome tijelu te su vježbali s knjigama kako bi se sami uvjerili na koji način kretanje utječe na ljudski organizam.

Učenici 4. b i 3. d razreda su sa svojim učiteljicama Brankicom Salopek i Tanjom Kulović Balić prikupili ljekovite recepte svojih baka te su složili knjigu recepataknjigu recepata za bolje zdravlje.

Učiteljica Gordana Podravec i učenici 5. e, 6. e i 6. d razreda osmislili su ljekovite matematičke zadatke te čitali odlomke iz raznih matematičkih knjiga koje predstavljaju matematiku na zanimljiv, poučan i ljekovit način. Rješavanjem labirinta pokazali su sami sebi da uvijek postoji izlaz iz neke zamršene situacije i da ne treba odustati dok ne pronađemo izlaz.

Starom japanskom vještinom savijanja i rezanja papira vježbali su strpljenje i preciznost. Matematiku su iskoristili za „recept za dobrog prijatelja” jer je sve više situacija u kojima trebamo nekoga na koga ćemo se moći osloniti, ali i kome ćemo mi biti oslonac.

Učenici 5. d i 5. e razreda su s učiteljicom Martinom Iveković odabrali svoju najdražu knjigu te napisali preporuku za čitanje knjiga, zatim su postavili izložbu s naslovnicama knjiga i učeničkim ljekovitim preporukama. Učenici 5. d razreda omiljenu su knjigu predstavili kao lektiru iz vrećice.

Učenici 5. e i 8. d razreda su s učiteljicom Darinkom Šimunčić sudjelovali u Noći knjige na drugačiji način zbog nastave na daljinu. Učenici su izrazili i zapisali razmišljanja o svojem zdravlju i zabilježili „ljekovite” misli koje ih pokreću.

Učiteljica Ana Andrić je sa 5. c, 6. c i 7. c razredom održala radionicu na temu „Knjiga kao lijek” na kojoj su učenici izrađivali reklame i slogane za knjige poput reklama za lijekove te su omatali kutijice u nacrtane omiljene naslovnice knjiga.

Učenici 5. a, 5. b, 7. b i 7. c sa svojom su učiteljicom Martinom Valec-Rebić imali zadatak odabrati knjigu koja ih je na neki način „izliječila”, morali su objasniti što je čini „ljekovitom” te kako im je pomogla riješiti određeni problem.

Učiteljica Martina Iveković, knjižničarka Romana Erhatić i 7. e razred postavili su izložbu povodom Svjetskog dana knjige i obilježavanja 10. godišnjice održavanja natjecanja Čitanjem do zvijezda u našoj školi.

 

Tekst: Mirjam Balen, 7. b
Fotografije: učiteljice

Komentari