Važno je poznavati svoj grad
Učenici 2. a razreda ove su školske godine bili vrlo aktivni. Njihova im je učiteljica Lucija Martinčić uz pomoć pripravnice Jelene Kuzijev organizirala nekoliko sati terenske nastave kako bi upoznali svoj grad
![Na gradskom trgu](https://www.izvor-osmodec.hr/wp-content/uploads/2014/04/slika-1.jpg)
Na gradskom trgu
Posjet groblju Dva dana prije Svih svetih pod satom vjeronauka učenici su s vjeroučiteljicom s. Marinelom te učiteljicama Lucijom i Jelenom posjetili Gradsko groblje u Križevcima. Tamo su se pomolili ispred središnjeg križa te zapalili lampaše za sve pokojne. ![]() Na groblju su zapalili lampaše Obilazak kulturnih znamenitosti Sredinom studenog učenici su bili u obilasku grada. Vodila ih je učiteljica Jelena, koja je članica Djevojačke križevačke straže. Ravnatelj Dražen je na početku obilaska išao s njima gradonačelniku Branku Hrgu pa su se zajedno fotografirali. ![]() Posjet gradonačelniku prije šetnje gradom – Cilj obilaska bio je učenike upoznati sa znamenitostima grada Križevaca. Prvo smo dakle, posjetili gradonačelnika u nekadašnjoj županijskoj palači, kao jednoj od najstarijih zgrada u Križevcima. Zatim smo posjetili crkvu sv. Križa, negdašnju sinagogu i sabornicu te kip posvećen Antunu Nemčiću na glavnom gradskom trgu. Obišli smo i Hrvatski dom, Gradski muzej te crkvu sv. Ane – objasnila je učiteljica Lucija. ![]() Na Trgu Antuna Nemčića Upoznavanje grkokatoličke katedrale Krajem veljače uslijedio je posjet grkokatoličkoj katedrali Svete Trojice. Tamo ih je dočekao vodič, koji im je govorio o prošlosti te opisao vanjski izgled katedrale. Katedralu su vidjeli i iznutra, a učenicima su najzanimljivije bile ikone svetaca. Saznali su o obredu grkokatoličke mise te razlici u unutrašnjem izgledu rimokatoličke i grkokatoličke crkve. Budući da su učenici pokazali lijepo i pristojno ponašanje i sa zanimanjem slušali vodiča, na kraju im je podijelio slike svetaca i bombone. ![]() Učenici su naučili ponešto o grkokatolicima Željeznički i autobusni kolodvor U veljači su posjetili i željeznički i autobusni kolodvor u Križevcima. – Autobusom smo prvo došli do željezničkog kolodvora. Tamo smo se upoznali s djelatnicima i s njima razgovarali. Objasnili su nam kako kolodvor izgleda, što svaki kolodvor mora imati. Upozorili su nas i na opasnosti na peronima te opisali pravila lijepog ponašanja. Bili smo na trećem peronu, dočekali putnički vlak, a prometnik nam je dozvolio da se fotografiramo u vlaku. Bili smo i u uredu prometnika koji nam je pokazao komandnu ploču sa svjetlima koja pokazuju kretanje vlakova. Vidjeli smo i čekaonicu te na šalteru razgovarali sa blagajnicom koja je prodavala karte – ispričala je učiteljica Jelena. ![]() Na željezničkom kolodvoru dočekali su vlak Na autobusnom kolodvoru učenike je srdačno dočekala blagajnica. Razgovarala je s učenicima koji su postavljali mnogo pitanja. Ispisala je nekoliko karata da učenici mogu vidjeti kako one izgledaju. ![]() Na blagajni autobusnog kolodvora Tekst: Dora Rebić, 7. a |