DRŽAVNA SMOTRA LIDRANO 2018.
Ovakvo iskustvo svatko želi ponoviti

napisao Izvor Osmodec Urednik

Čak tri učenice naše škole sudjelovale su na državnom Lidranu, koji se održavao od 19. do 21. ožujka u Primoštenu: Emina Mikulec kao urednica Izvora, Ozana Zagorec kao autorica literarnog i Dunja Rebić kao autorica novinarskoga rada. Pročitajte kako im je bilo u Primoštenu!

Emina, Dunja i Ozana predstavljale su našu školu na državnoj smotri.

Emina, Ozana i ja bile smo od 19. do 21. ožujka na državnoj smotri Lidrano u Primoštenu. Emina je sudjelovala kao učenica-urednica školskoga lista Izvor, Ozana je napisala literarni rad I dabar je online, a ja sam napisala novinarsko izvješće Starac Izvor proslavio šezdeseti rođendan. Eminu i mene pripremala je učiteljica Martina Valec-Rebić, a Ozanu učiteljica Danijela Zagorec.

Put u Primošten

Na put smo krenule vrlo rano, prije pet sati, a Križevci su, iako je bio kraj trećeg mjeseca, bili zabijeljeni snijegom. Većim dijelom puta pratili su nas zimski uvjeti. Razveselile smo se kad smo ugledale primorsko zlatno sunce.

Stigavši u Primošten oko dva sata poslije podne, odsjele smo u hotelu Zora. Hotel je velik, sastoji se od tri zgrade povezane staklenim hodnicima pa se u njemu baš i nije u početku lako snaći. Ima i prostrani restoran (u kojemu je hrana bila za čistu desetku, osobito kolači), kafić i nekoliko velikih terasa. Imale smo sreću pa smo dobile sobe s prekrasnim pogledom na more.

Pogled s prozora – bolje ne može!

Svečano otvaranje

Nakon što smo se smjestile, imale smo slobodno vrijeme do navečer, kad je bilo svečano otvaranje Lidrana. Poslijepodne smo iskoristile za fotografiranje pored mora, šetnju obalom i upoznavanje s drugim sudionicima.

Stari grad Primošten u pozadini.

Navečer je svečano otvorena 27. državna smotra Lidrano. Program su za 272 sudionika i njihove mentore pripremili učenici i učitelji Osnovne škole Brodarica. Lidranovce su pozdravili ravnatelj OŠ Brodarica Emil Božikov te Branko Čegec, predsjednik državnog povjerenstva. Smotra se odvijala pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović, koja je sudionicima poslala pismo podrške i pohvale. Poslije svečanog otvaranja započeli su prvi dramsko-scenski nastupi, koji su se nastavili i trajali cijeli sljedeći dan.

Program svečanog otvaranja smotre pripremili su učenici i učitelji OŠ Brodarica.

Okrugli stolovi

Drugi dan bio je najvažniji za nas, koje smo se natjecale u novinarskom i literarnom izrazu. Održavali su se okrugli stolovi, na kojima su nam članovi prosudbenog povjerenstva davali pohvale, ali i savjete što bismo mogli popraviti. Kad su svi učenici predstavili svoje radove, povjerenstvo je podijelilo zbornike, priznanja učenicima i zahvalnice mentorima.

Ozanin literarni rad I dabar je online ocjenjivali su Mirela Barbaroša-Šikić, Branko Čegec, Zoran Ferić, Enes Kišević, Zorica Klinžić, Miroslav Mićanović i Tvrtko Vuković.

Ozana s mentoricom Danijelom Zagorec.

Naš list Izvor među pet najboljih digitalnih časopisa u Hrvatskoj (petnaest ukupno) svrstali su Marko Baus, Srećko Listeš i Anita Šojat. Emina je pred njima predstavila rad naše novinarske družine.

Emina uz prezentaciju o školskim listovima prije okruglog stola.

Za ocjenjivanje novinarskih radova, među kojima je bila moja vijest Starac Izvor proslavio šezdeseti rođendan, bili su zaduženi Saša Drach, Snježana Marić i Antonela Nižetić-Capković.

Dunja i mentorica Martina Valec-Rebić s članovima povjerenstva za novinarski izraz.

Nakon rada – druženje i uživanje

Poslije podne smo se s učiteljicama prošetale do staroga grada Primoštena. Na vrhu staroga grada nalazi se crkva svetog Jurja, koja je okružena grobljem i koja se u povijesnim zapisima prvi put spominje u 17. stoljeću. Fotografirale smo se uz prelijepu crkvu od bijeloga kamena čiji je zvonik odvojen od same crkve.

Pred crkvom sv. Jurja.

Upoznale smo mnogo novih prijatelja, a najviše smo se družile s djevojčicama iz susjedne sobe, Marijom iz Otočca i Matejom iz Koprivnice. Na hodniku na drugome katu skupljalo se i veće društvo, svi su razgovarali i družili se.

Najviše smo se veselile kupanju u hotelskom bazenu, u kojemu je bila ugrijana morska voda. Kupanje je bilo zabavno i opuštajuće. Ostatak večeri provele smo slažući pletenice jedne drugima i kartajući se.

Zbogom do (nadam se) sljedeće godine

U srijedu smo se ujutro morale spakirati te nakon doručka staviti kovčege u autobus kako bismo napravili mjesta srednjoškolcima koji su nakon nas dolazili na Lidrano.

Na svečanom zatvaranju smotre izvedeno je nekoliko pojedinačnih i skupnih scenskih nastupa, pročitano nekoliko literarnih i jedan novinarski rad, predstavljeni su svi školski listovi te puštena jedna radijska emisija. Bilo je zanimljivo gledati i slušati što su pripremili učenici u različitim izrazima od kojih se sastoji Lidrano: literarnom, dramskom (pojedinačni i scenski nastupi) i novinarskom (samostalni novinarski radovi, školski listovi i radijske emisije).

Nakon ručka ušli smo u bus i pozdravili se s divnim Primoštenom. I sljedeće ću se godine potruditi i marljivo pisati jer bih rado ponovila ovo iskustvo.

Tekst: Dunja Rebić, 4. r.