UVODE SE NACIONALNI ISPITI ZA OSMAŠE
Objektivno mjerilo učeničkoga znanja

napisao Izvor Osmodec Urednik

Objektivno mjerilo učeničkoga znanja

Učenici osmoga razreda bit će prva generacija koja će pisati nacionalne ispite. Svaka promjena i novost u početku izaziva otpor i strah, ali vjerujemo da će ubrzo biti prihvaćeni kao sastavni dio školovanja, baš kao i matura za srednjoškolce

Raspored pisanja nacionalnih ispita za osmaše (izvor: Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja)

Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja uvode se nacionalni ispit za osmaše, razgovorno zvani „mala matura”.  Provodi ih Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje znanja. Ispiti će ove godine služiti kao povratna informacija učenicima o njihovu učenju, učiteljima o njihovu poučavanju, ali i onima koji odlučuju o promjenama u sustavu obrazovanja. Hoće li nacionalni ispiti od sljedeće godine utjecati na upise u srednju školu, još se sa sigurnošću ne zna.

Pisanje ispita provodit će se tijekom tri tjedna u ožujku. Ispitivat će se hrvatski jezik, prvi strani jezik, matematika, biologija, geografija, fizika, kemija i povijest. Svaki ispit rješavat će se 90 minuta s iznimkom hrvatskog jezika kojem će se još dodati 90 minuta pisanja eseja. Za razliku od maturanta koji ispite pišu nakon nastavne godine, za osmaše će dani u kojima pišu nacionalni ispit biti redoviti nastavni dani. Tada učenici ne pišu redovne ispite i nema ispitivanja.

Testovi u škole dolaze posebno zapakirani u kutije, a u kutijama su vrećice s testovima. Od škole se traži da se kutije s testovima pohrane na sigurno mjesto. Koordinator pregledava kutije i popunjava obrazac kako bi se uvjerilo da su sve potrebne stvari stigle, a vrećice s maturama otvaraju osmaši na početku pisanja mature. Što će se točno ispitivati iz kojega predmeta i kako će izgledati ispiti, može se vidjeti na stranicama Centra.

A što učenici misle o nacionalnim ispitima? Prema anketi koju smo proveli, većina bi najradije da se nacionalni ispiti uopće ne uvedu. Najviše strahuju od ispita iz kemije i matematike, a najmanje od engleskog. Polovina kaže da će im nacionalni ispiti donijeti stres i opterećenje, a mnogi smatraju da se ispituje previše predmeta ili previše sadržaja (gradivo sva četiri razreda).

Ja mislim da će nacionalni ispiti donijeti i ponešto dobroga. Natjerat će nas da ponovimo sve što smo učili, što će nam biti dobra priprema za srednju školu. A na kraju krajeva, rezultati ispita bit će objektivno mjerilo našeg znanja.

Tekst: Magdalena Božić, 7. r.

Povezani članci