DRŽAVNI LIDRANO
Divna i poticajna smotra kreativnosti

napisao Izvor Osmodec Urednik

Školski list Izvor osmi je put pozvan na državnu smotru LiDraNo kao jedan od najboljih školskih listova u Hrvatskoj. Na smotri, koja se održala od 25. do 27. travnja u Vodicama, predstavljali su ga glavni urednik Leon Cerovec i voditeljica Martina Valec-Rebić

Državna smotra literarnog, dramskog i novinarskog stvaralaštva Lidrano 2022. održala se od 25. do 27. travnja u Vodicama. Na smotru je pozvan i naš list Izvor kao jedan od ukupno 15 najboljih listova u Hrvatskoj, od čega su samo tri digitalna. Kao urednik-učenik Izvora imao sam priliku sudjelovati na državnom Lidranu i otputovati prvi puta u Vodice. Na smotru sam putovao u pratnji profesorice Martina Valec-Rebić.

Svečana dobrodošlica

Nakon više sati vožnje stigli smo u Vodice. Smjestili smo se u hotelu Imperijal. Poslijepodne smo imali slobodno jer je svečano otvorenje bilo u 20 sati. Lijepo i sunčano vrijeme iskoristili smo za ugodnu šetnju uz more i za upoznavanje s ostalim sudionicima smotre Lidrano. Nakon svečanog otvorenja 32. Državne smotre Lidrano započeli su nastupi pojedinačnih u kategoriji scenskoga izraza, koji su se nastavili i sljedećeg dana.

Dan kao stvoren za šetnju uz more

Izložba školskih listova i okrugli stol

Drugi dan započeo je otvorenjem izložbe školskih listova, gdje smo imali prilike pogledati listove koji su pristigli na državnu razinu (ukupno je državno povjerenstvo pregledalo 103 lista), kao i one koji su odabrani kao najuspješniji. Uz naš Izvor među izabranim digitalnim listovima našli su se list Mali Goran iz Slavonskog Broda i list Čarobna frula iz Zagreba.

U 10 sati započeli su okrugli stolovi za literarne radove, školske listove i novinarske radove. Otišli smo u dvoranu gdje su nas dočekali članovi povjerenstva smotre za školske listove: Srećko Listeš iz Agencije za odgoj i obrazovanje, Ankica Ankica Blažinović Kljajo iz OŠ Brestje Sesvete i Neven Kepeski, urednik  Modre laste. Svaki od učenika-urednika odabranih listova ukratko je predstavio sebe i svoj školski list. Naš Izvor je dobio mnoge pozitivne komentare.

Predstavljanje na okruglome stolu

Ostatak dana bio je slobodan za razgledavanje znamenitosti Vodica. Večer sam iskoristio za druženje s novostečenim prijateljima.

Oproštaj od Vodica

Zadnjeg dana boravka u Vodicama imali smo slobodnog vremena nakon doručka do podne, kada je bilo svečano zatvaranje smotre Lidrano. Nakon zatvaranja smotre imali smo ručak i ponosni krenuli put kući. Vodice su grad u Šibensko kninskoj županiji. Jeste li znali da je voda podacima ime gradu Vodice. Na starim pomorskim kartama Vodice su bile obilježena kao mjesto za opskrbu pitkom vodom. Najstariji pisani dokaz o kupnji vode iz Vodica potječe čak iz 1444. godine.

Leon s novostečenim prijateljima

Ovo putovanje mi je bilo jedno predivno iskustvo, ali i velika čast što sam imao prilike sudjelovati na Državnoj smotri Lidrano.

izložba školskih listova
slikanje prije okrugloga stola
pred dvoranom Vodice
sudionici iz Koprivničko-križevačke županije

Tekst: Leon Cerovec, 8. r.