MEĐUNARODNI DAN BIJELOGA ŠTAPA
Znate li s kojim se poteškoćama susreću slijepe i slabovidne osobe?

napisao Izvor Osmodec Urednik

Znate li s kojim se poteškoćama susreću slijepe i slabovidne osobe?

Učenici 5. c, 6. d, 6. e, 8. d i 8. e razreda sa svojim učiteljicama Martinom Iveković i Vedranom Rađom nizom aktivnosti obilježili su Međunarodni dan bijelog štapa 

Pano izrađen povodom Međunarodnoga dana bijelog štapa

Ove su školske godine učenici 5. c, 6. d, 6. e, 8. d i 8. e razreda saznali mnogo više o Međunarodnom danu bijelog štapa i nizom aktivnosti obilježili ga sa svojim učiteljicama Martinom Iveković i Vedranom Rađom. Saznali su da se sljepoćom smatra oštećenje vida koje je dovelo do trajnog gubitka vida te oštećenje vida pri kojem osoba ima osjet svjetla ili ostatak vida  do 2% na boljem oku s korekcijom ili bez nje. Bijeli štap slijepim osobama omogućuje samostalno kretanje na poznatom terenu i zaštitni je znak slijepih u sve gušćem prometu. Međunarodni dan bijelog štapa obilježava se svakog 15. listopada od 1964. godine u svijetu, a od 1996. godine i u Hrvatskoj.

Petaši su na satu razrednika s učiteljicom Vedranom Rađom pogledali prilog o Međunarodnom danu bijelog štapa iz kojeg su saznali s kojim se sve poteškoćama susreću slijepe i slabovidne osobe, što im znači bijeli štap i kako vide osobe s različitim stupnjevima oštećenja vida. Nakon toga su, podijeljeni u grupe, istraživali o sljepoći, brajici, bijelom štapu i poznatim slijepim osobama.

Šestaši su s učiteljicom Martinom Iveković saznali više o životu Louisea Braillea i nastanku Brailleeva pisma te naučeno pokazali pisanjem autodiktata na navedenu temu.

Osmaši su na satu hrvatskoga jezika upoznali rad hrvatske gluhoslijepe kiparice Sanje Fališevac u tekstu „Ruke koje vide” gdje sama Sanja navodi kako umjetnost nema veze s nedostatkom. Saznali su više o njezinom životnom putu, inspiraciji i materijalima s kojima radi.

Također su čitali o životu gluhoslijepe književnice i aktivistice  Hellen Keller. Pisali su svoja zapažanja o njezinom životu i radu te o njezinom tekstu „Optimizam”, a zatim birali njezine najljepše citate (većina je izdvojila onaj po kojemu je Helen najprepoznatljivija – „Slijepa sam, ali vidim, gluha sam, ali čujem.”) i pisali biografiju. Helen je bila jedna od istaknutih osoba međuratnog razdoblja pa su s učiteljicom Vedranom Rađom naučili više o njoj i na satima povijesti. Priču o Helen Keller odmah su povezali s djelom Damira Miloša „Bijeli klaun” koju su čitali i ilustrirali prošle godine, a govori o svijetu bez boja – daltonizmu.

Izuzetno smo ponosni što je učenica Hana Deduš (8. d) dobila veliko priznanje za svoj straničnik na temu „Bijeli klaun” Damira Miloša. Naime, isti je objavljen na naslovnici Kataloga izložbe Gradske knjižnice „Juraj Šižgorić“ Šibenik koja je povodom Mjeseca knjige organizirala Natječaj za najljepši straničnik „Ajmo hrvati se s knjigom” u kojem su naše učenice i naša škola nagrađeni za najljepšu seriju radova (straničnika) koje su izradile na satu hrvatskoga jezika.

Usvojenost novih sadržaja provjerena je i kvizom, a rezultati istraživanja i ostalih aktivnosti, kao i prošlogodišnji lektirni radovi (ilustracije) objedinjeni su na zajedničkom panou koji krasi hodnik na prvom katu škole.

Tekst: Vedrana Rađa, prof.; Martina Iveković, prof.
Fotografije: Vedrana Rađa, prof.

Povezani članci